Pereiti į pagrindinį turinį

„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs

2025-01-06 10:58

Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra pagerėjo.

E. Ovčarenko / BNS nuotr.

Vis dėlto tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius ilgainiui augs  – tam postūmį duos ir JAV elektromobilių gamybos gigantės „Tesla“ atėjimas į Lietuvą. 

Anot įmonės „Regitra“, pernai gruodžio 1 dieną šalyje buvo įregistruota 15,7 tūkst. elektra varomų automobilių – 37 proc. daugiau nei prieš metus (11,5 tūkst.) ir 2,2 karto daugiau nei 2022-iais (7,3 tūkst.). Hibridinių automobilių tuo pat metu buvo 82,4 tūkst. – atitinkamai 30 proc. ir 1,7 karto daugiau.

„Tokia statistika leidžia teigti, kad elektromobilių parkas Lietuvoje nuosekliai auga. Ta pati tendencija atsispindi ir stebint hibridinius automobilius“, – komentare BNS sakė „Regitros“ Paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktorius Tautvydas Paliulis.

Preliminariais įmonės duomenimis, 2024-ųjų pabaigoje vien elektra varomi ir hibridiniai automobiliai kartu sudarė 5,6 proc. visos rinkos – 1,8 procentinio punkto mažiau nei užpernai. Be to, naujų elektromobilių skaičius per metus sumažėjo 19 proc. iki 1,9 tūkst.

Prekybos automobiliais bendrovės „Deals on Wheels“ direktorius Rokas Abloževičius patvirtino, kad elektromobiliai prarado tokį didelį susidomėjimą, koks buvo prieš ketverius metus, tačiau jų pardavimai lieka stabilūs.

Preliminariais įmonės duomenimis, 2024-ųjų pabaigoje vien elektra varomi ir hibridiniai automobiliai kartu sudarė 5,6 proc. visos rinkos (...)

„Tiek naujų, tiek dėvėtų (elektromobilių pardavimai – BNS) gerokai pakritę, nes pirminis bumas Baltijos šalyse 2021-aisiais buvo maždaug 30 proc. (...). Tačiau, pernai lapkritį ji (parduodamų elektromobilių dalis – BNS) atsistojo ten, kur turi būti – 10–14 proc. rinkos dabar parsiduoda. Reiškia, jie sveikai integruojasi į bendrą rinką“, – BNS sakė R. Abloževičius.

Anot jo, pirminį elektromobilių pirkimo bumą Europoje lėmė didelis susidomėjimas ir valstybių subsidijos – dabar jie perkami „ne dėl to, kad reikia, o dėl to, kad tinka“.

„Deals on Wheels“ vadovas teigė, kad šiemet elektromobilių pardavimai turėtų išlikti panašūs kaip pernai, tačiau įmanoma, kad tolimesnėje ateityje jie sudarys vieną didžiausių dalių bendroje rinkoje.

„Galėtų, kadangi infrastruktūra 2020 metais buvo katastrofiškame lygyje, tai dabar jau turime pakankamai neblogą situaciją, aišku, ji nėra ideali dar toli gražu. Viską lemia infrastruktūra – kiek patogu yra su elektromobiliu važinėti“, – kalbėjo R. Abloževičius.

Pasak jo, „Tesla“ atėjimas į Lietuvą taip pat turėtų padaryti teigiamą postūmį – šalyje įsikūrus „Tesla“ servisui, automobilių nebereikės vežti remontuoti į Lenkiją.

„Šiaip „Tesla“ yra gerai žinomas ir perkamas prekės ženklas, tai daugeliui anksčiau buvo vienas iš tų minusų, kad nėra serviso. Dabar jam atsiradus, manau, kad „Tesla“ dar didesnę rinkos dalį užims“, – sakė jis.

BNS primena, kad „Tesla“ pernai rugsėjį Vilniuje atidarė pirmą laikiną (angl. „pop-up“) parduotuvę šalyje. Šių metų pradžioje bendrovė planuoja jau priimti užsakymus ir atidaryti nuolatinę prekybos vietą bei lietuvišką konfigūratorių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų